vineri, 19 februarie 2016

SOCIAL MEDIA - agentii cu care bloggerii lucreaza bine





Agentiile SOCIAL MEDIA, implicit AGENTIILE de BLOGGERI, au menirea de a crea notorietate in randul utilizatorilor de retele sociale.

Internetul, o lume imensa!

Vrei sa vinzi, sa cumperi, sa-ti promovezi munca, compania? Poate vrei sa descoperi destinatii noi de vacanta, cauti sa vezi care sunt noutatile culinare, dietele sanatoase, remediile naturiste pentru anumite afectiuni ori ce se mai poarta in materie de fashion.  Cauti informatii despre un medic bun,  o bona, o gradinita sau scoala. Incerci sa afli cate ceva despre un dealer auto, un arhitect, un instalator; vrei sa asculti muzica sau sa vizionezi filme, tutoriale You Tube…

Toate aceste informatii iti sunt puse la dispozitie aici, in lumea virtuala, pentru a-ti fi utile in lumea reala, de catre AGENTIILE de PROMOVARE SOCIAL MEDIA  sau AGENTIILE de BLOGGERI !

 Un film nu devine viral, fara a fi promovat de agentiile SOCIAL MEDIA. Spre exemplu, Madona, foloseste 50 de bloggeri din intreaga lume pentru a-si promova albumele; firmele care detin magazine on-line isi promoveaza produsele prin adventoriale scrise de bloggeri afiliati agentiilor. O persoana nu devine primar, parlamentar, presedinte si nu ocupa functii importante fara a avea notorietate creata de Agentii  de P.R. , astazi prezenti obligatoriu in SOCIAL MEDIA.

Practic, tot ceea ce se intampla astazi in lumea reala, prinde contur si este creat aici, in virtual.

Au puterea Agentiile SOCIAL MEDIA de a manipula?

Din fericire, NU!

Agentiile Social Media, pot prezenta produse, pot avea opinii si comentarii subiective, insa decidentii sunt intotdeauna cei care au “ultimul cuvant”.

Anual, au loc summituri SOCIAL MEDIA, intalniri care dezbat directiile in care se indreapata cererea si oferta in on-line.


Pe scurt, ce a fost interesant la summitul Social Media februarie 2016?


Pe langa multa publicitate, si..


 


Momente plictisitoare,






 


 S-au spus si cateva lucruri interesante, cum ar fi :


Daca pana acum, cititorii au marjat la promovari emotionale, in ultima perioada au inceput sa caute sensuri.  In continuare, audienta buna fac subiectele legate de cauze colective!


Interesant a fost si un clasament al agentiilor cu care s-a lucrat bine in 2015, corecte, din punctul de vedere al bloggerilor .


 Pentru a face acest clasament al agentiilor s-au chestionat  80 bloggeri. Respondentii au avut libertatea de mentiona agentii de orice fel (PR, Blogging, Advertising, Media, Digital)




In evaluarea colaborarii, respondentii au fost rugati sa ia in calcul nu doar campaniile derulate, ci si comunicarea frecventa venita din partea agentiilor sau participarile la evenimente, pentru a vedea care sunt agentiile care se pricep cel mai bine sa comunice cu bloggerii


 


Celelalte clasamente, le puteti vedea in… revista biz.ro

Nu le luati ca repere, sunt oarecum subiective, dat fiind faptul ca pentru monitorizare s-a apelat o singura agentie de trafic, care si-a laudat "Marfa proprie" -zelist monitor- monitorizand doar facebook , instagram…, nu a fost inclus twitter, google.
Ce reproseaza agentiile bloggerilor ?

-      Nu respecta termene, nu obtin suficiente like-uri
-      Nu sunt originali, foarte mult “copypaste”
-      Nu trimit valori reale ale like-urilor si share-urilor
(aici este o problema, se pare ca ceea ce vad bloggerii ca si date de vizitare ale site-ului, nu este una si aceeasi cu valoarea reala monitorizata; probabil in valoarea reala este inclus un timp minim petrecut de vizitator pe pagina, posibil conteaza si alti factori, conversiile; cei care si-au instalat Google Analytics pot intelege mai bine)

-bloggerii nu au firme, PFA-uri, vor bani la negru
Ce reproseaza bloggerii agentiilor?
-platesc prost, foarte greu ,daca…, la termene 60-90 zile
-vor ca blogarii sa sustina si sa obtina like-uri pentru produse / campanii “proaste”
- nu comunica cu blogerii
-au deadline-uri de azi, pe azi; vor “acum” iar “acum” nu inseamna ca bloggerii au timp pentru o documentare buna, asa ca …posteaza “oricum”
-agentiile nu citesc blogurile
-agentiile nu dau feedback
-nu selecteaza bloggerii, ci lucreaza mai degraba pe “prietenii”
-nu sunt profesionisti, nu implica bloggerii in discutiile cu clientul
Cert este ca bloggerii au inceput sa-si constientizeze valoarea si daca 80% lucreaza cu agentiile deoarece acestea aduc clientul final, 20% prefera sa lucreze direct cu clientii finali.

 Ce a mai fost interesant? Cam cate like-uri pe categorii de blog-uri. Deci , daca nu sunteti in lista top bloggeri dar like-urile voastre sunt pe acolo, considerati-va buni.




Categorii Bloggeri

medie like-uri / vizualizari- articol


Site-uri generaliste

626

Bloggeri considerati influenceri

370

food

156

Fashion / beauty

73

travel    

90

parentig

257

sport

112

marketing

23