COSMETICELE - TRATAMENTELE pentru par sun eficiente, fac ceea ce promit sau doar sustin o industrie cu o cifra de afaceri enorma?
Imaginile producției dezvaluie cum, uneori, obiectivele de neatens
cer sacrificii prea mari și aduc nefericire. Normalitatea, acceptarea propriei persoane,
pot fi deziderate mult mai firesti iar fericirea nu depinde de lungimea părului
nici de chelie!
Pâna unde pot merge oamenii când doresc să atingă standardele
stabilite de tiparele frumusțeii? Parul lung, de exemplu, mai este un reper de
feminitate, elegantă și senzualitate?
Cine a impus aceste standarde? Iși mai doresc fetele să
semene cu prințesa Rapunzel? Mai este calviția o problemă masculină?
Ei bine, da! Se pare că frustrarile legate de podoaba
capilară, aduc încasari de miliarde companiilor care propun soluții mai mult
sau mai putin inovatoare, saloanelor și clinicilor de medeicină estetică
Cambria , New York , în Niagara County! Aici incepe
povestea celui mai cunoscut topping pentru par.
Cele șapte surori Sutherland : Sarah , Victoria ,
Isabella , Grace , Naomi , Dora , și Maria Sutherland au starnit un val de
uimire urcand pe scena. Dar nu, nu felul in care dansau , cantau, jucau era atractia.
De fapt, se pare ca nimanui nu-i pasa de actul lor artistic. Sala se umplea de
urale si aplauze cand surorile se despleteau la finalul spectacolului, lasand
cositele lungi sa atarne pe podea. Părul magic , mitic – expresia feminitatii
era singurul lucru pentru care oamenii veneau sa le vada.
Surorile - nascute cândva între 1845 și 1865 , au trăit o
viață la ferma de curcani, alatui de familie, în apropierea cascadei Niagara. Mama
lor , Maria, folosea pentru parul fetelor o lotiune puternic mirositoare. Colegii
fetelor , le evitau din cauza mirosului puternic.
Dupa moartea mamei lor, în 1867 , tatal Fletcher
Sutherland, preocupat de prozelitism și politicianism, s-a hotarat sa-si
promoveze ficele care cantau in corul bisericii, urcandu-le pe scena. La vârsta
de 13 ani, a cincea fiica , Naomi , a uimit publicul cu vocea de bas primind
recenzii pozitive in ziarele Rochester și Albion .
Catalogate ca " cele șapte minuni ", surorile
Sutherland , la începutul lunii decembrie 1880 , si-au facut debutul pe
Broadway . Acesta a fost momentul in care parul extrem de lung si gros a
devenit simbolul suprem al feminității , considerat a avea aproape puteri
magice .
Sarah , cea mai mare dintre surorile Sutherland , avea
parul doar pana la talie, dar pentru a crea impresia ca este mult mai lung,
poza lasand-se pe sapte.
Din 1882 , surorile au semnat un contract pentru un turneu
cu WW Coles , devenind " cele șapte minuni ale lumii "
în mod evident ,aparitia lor a fost un succes . Acesta a
fost momentul in care Fletcher , tatal lor, a avut ideea de a promova un tonic pe baza unguentului aplicat pe par de
catre mama fetelor. Astfel s-a fondat Sutherland Sisters Corporation
Până la sfârșitul anului 1884 , The Sisters Sutherland
Corporation a castigat 90.000$ din
vânzări
Fletcher a murit în 1888 iar surorile au preluat compania , care sa extins
pentru a include o întreagă linie de produse pentru par , inclusiv un pieptene
, o lotiune de curatare scalp , și opt nuanțe de "Colorator", precum
și alte produse cosmetice, cum ar fi crema de fata .
Ce continea tinctura magica: 56% apă de alun , 44 %
tinctura de dafin , rom , sare , magneziu , și acid clorhidric. Potrivit brevetului
, pulberea ’’Scalp Cleaner’’ a avut " borax , sare , chinina , cantaride ,
dafin, rom , glicerină , apă , alcool și săpun
Aceste preparate nu erau deloc ieftine ,se vindeau intre
0.50 $ și $ 1,50/ borcan , cam salariul pe o zi pentru americani in anii 1880 .
Un sistem de marketing bine pus la punct, facea ca produsul sa fie exclusivist,
destinat femeilor din inalta societate, dar ravnit de catre femeile din clasa
de mijloc, conferind astfel o maxima credibilitate produsului
Intr-o epoca in care femeile erau catalogate ca gospodine
fragile , delicate, surorile Sutherland s-au dovedit femei de afaceri
ambițioase. Au venit cu sloganuri publicitare inteligente , cum ar fi "părul
este coroana unei femei" și "Amintiți-vă doamnelor, părul, nu pălăria,
te face frumoasa !" Atunci când nu erau in turneu sau în săli de concerte , surorile
călătoreau în lume , promovand produsele.
În cele din urmă , compania a deschis birouri in New York
, Philadelphia , Chicago , Toronto , și chiar Havana , Cuba , cu o rețeaua vastă
de 28.000 de dealeri .
Din 1890, surorile au vândut 2,5 milioane de sticle cu mai mult de 3 milioane de dolari .
Astfel, femeile cu parul lung, au fost promovate ca
idealuri de frumusete.
Imaginea lor, a inspirit-o pe artista Mika Rottenberg în
ideea de a dezvălui pâna unde pot merge oamenii pentru a avea o imagine similară
celei vândute pe bani mulți, în reclame.
"Cheese", este o producție interesantă , care a făcut valuri in 2008.
cheese |