duminică, 10 ianuarie 2016

Imaginile care nu sunt ceea ce par a fi



Exista teorii care sugereaza ca unele imagini transmise in media, pot contine mesaje subliminale.



Aceste imagini pot fi folosite in publicitate, astfel incat subconstient , sa dorim a achizitiona produse / servicii.


 


 Oare este adevarat? Oare ma poate manipula o imagine sa fac ceva ce nu-mi doresc sa fac?


Greu de spus, desi marketingul chiar asta isi propune ''sa vanda castraveti gradinarului !''


 
mygarage.ro



 Concret, cercetarorii care au studiat efectele stereogramelor asupra mintii umane au constatat ca in timpul realizarii convergentei oculare, creierul intra intr-o stare de relaxare, incepand sa emita unde alfa (perioada optima pentru programarea subconstientului prin intermediul sugestiilor este în starea alfa, atunci când suntem pe cale sa adormim sau când ne trezim)

 



Cu ajutorul sugestiilor pe care ni le administram atunci când suntem în starea alfa, puterea de impresionare a mintii ne va ajuta sa ne îmbunatatim imaginea de sine, sa mentinem o anumita dieta sau sa ne crestem motivatia. Afirmatiile (sugestiile) au cele mai bune efecte atunci când sunt create cu scopul de a face o schimbare în interiorul nostru, nu în exterior (deci in timp ce vizualizezi imaginile de mai jos in 3D poti sa te gandesti la ce anume ai vrea sa obtii de la tine)  



Pentru a putea vedea imaginile tridimensionale ascunse in stereograme este nevoie sa invatam sa ne relaxam muschii oculari si sa le permitem sa-si schimbe singuri focalizarea. Secretul pentru a reusi consta in a-i lasa pe fiecare dintre cei doi ochi sa priveasca in locuri diferite in acelasi moment.






Exista trei feluri de a “descifra” stereogramele:

Metoda1
Ţineţi imaginea tipărită sau de pe ecran aproape de faţa voastră. Nu vă chinuiţi să vedeţi ceva... oricum e imposibil în stadiul ăsta. Încercaţi să vă "pierdeţi privirea" undeva în spatele imaginii. După câteva secunde începeţi să vă depărtaţi uşor de imagine păstrând "focalizarea" tot în spatele imaginii. Aproximativ pe la 40-50 cm de imagine, păstrând focusul imaginii undeva în spatele ei, ar trebui să se înceapă formarea imaginii tridimensionale, prin suprapunerea a două imagini bidimensionale (pattern-uri).
FOARTE IMPORTANT! Linia ochilor trebuie să fie paralelă cu linia orizontală a imaginii.


Metoda 2

Păstrează stereograma la o distanţă de 30-50 cm faţă de ochi (în funcţie de confortul fiecăruia) şi încearcă să-ţi relaxezi ochii la fel ca atunci când citeşti o carte şi gândul îţi fuge în altă parte, iar privirea se pierde undeva în spatele imaginii. La un moment dat, dacă privirea se pierde destul de departe, va întâlni o imagine compusă, imaginea tridimensională.

Metoda 3 (netestată de mine)
Aşezat liniştit în fotoliu, fixează-ţi privirea asupra unui obiect din faţa ta. Stând fixat cu privirea pe acel obiect, introdu stereograma în câmpul tău vizual, dar păstrând focusul pe acel obiect ales (cu puţin exerciţiu veţi reuşi). Acum mişcaţi stereograma în faţă sau în spate până când la un moment dat se formează imaginea tridimensională.

Unele imagini sunt mai usor de descifrat, altele ma greu. Va propun in paginile care urmeaza cateva stereograme deosebit de frumoase si nu foarte grele.







 

(daca eu am reusit si am doar cateva minute de cand incerc poti si tu; imaginile sunt foarte frumoase, merita efortul)

 

eu m-am apropiat foarte tare de monitaor (ideea este ca fiecare ochi sa priveasca in directie diferita nu in punct fix) cam la 5-6 cm, m-am uitat in partea de sus a fotografiei si dupa vre-o 20-30 de secunde mi-am retras foarte incet capul mergand cu privirea spre partea centrala a fotografiei

 

 Ideea este de a privi defocalizat. Suntem obisnuiti sa privim concentrat intr-un punct, de aceea nu reusim sa vedem imaginea in ansamblu.

 Incercati sa schimbati focalizarea privirii, sa priviti nu centrul imaginilor, ci colturile lor, in acelasi timp pe toate 4.

 

 Pot fi un exemplu aceste imagini despre cum este Focalizarea noastra in viata de zi cu zi, in care ajungem prin multitudinea de “culori” ale vietii, sa nu vedem Solutiile, care sunt acolo, chiar in fata ochilor nostri. Si asa trecem pe linga ele, pt. ca nu suntem Antrenati sa le Vedem…