Cum se promoveaza eficient un HOTEL - PENSIUNE- RESTAURANT in mediul online?
Cauti o modalitate de promovare gratuita pentru Hoteluri, Pensiuni sau Restaurante?
Dar daca nu-mi permit un manager de cont?
Sa luam in calcul promovarea gratuita!
Promovarea gratuita, nu este la indemana oricui deoarece ar trebui sa am timp sa ma pun cu "burta pe carte" ! Pot sa-mi fac singur un blog / site, sa invat cu sa-l fac vizibil pe Google si sa apelez la alte strategii de marketing pentru a deveni vizibil:
1-Postarea (zilnic) de imagini, fotografii, filme YouTube in comnuitati pe Facebook, Google, etc.
2- Inscrierea pe Site-uri care-mi pot promova afacerea! Unele site-uri compara preturi, altele acorda calificative. Indiferent de pozitionarea pe site-ul respectiv este bine sa-l iau in calcul deoarece face trimitere catre site-ul /blogul meu.
3- Contactarea Agentiilor de Turism din tara si strainatate. (Este foarte important ca atunci cand contactez o agentie sa am toate actele, acreditarile, asigurarile in regula, deoarece vor fi verificate)
Asa cum personalul unui Hotel, Restaurant sau Pensiuni este interfata directa si unul dintre factorii decizionali in revenirea clientilor, Site-ul / blogul de prezentare este imaginea mea pentru viitorii mei oaspeti.
Ce trebuie sa contina un site / blog de prezentare din domeniul HOTEL - PENSIUNE- RESTAURANT?
- pozitionarea pe harta
- preturi
- meniu
- alte facilitati: oraganizari evenimente, oferte speciale, acces la internet, secutitatea bunurilor, etc.
-fotografii -filme YouTube, actualizate, de buna calitate.

Si daca nu am timp sa invat toate aceste lucruri?
Asa cum am facut o investitie considerabila in afacerea mea, va trebui sa-mi creez buget de publicitate / promovare.
Vremea pliantelor a trecut! Cea mai buna modalitate de promovare este cea a publicitatii inteligente online, prin BLOGGERI de specialiate care pot scrie articole si aduce recenzii bune site-ului meu si prin PARTENERI GOOGLE care-mi pot promova afacerea pe site-uri specializate de turism, prin anunturi pe Google si site-uri de socializare (Facebook, Tweeter, etc), publicitate YouTube, sms-uri, pozitionarea pe harta Google, publicitate pe telefon, etc.
Nu trebuie sa sperie pretul alocat bugetului publicitar, deoarece este incomparabil mai mic fata de valoarea investitiei. In plus, un client odata adus in locatia mea, fiind multumit de serviciile mele, imi poate aduce alti clienti in mod gratuit. Se stie ca oamenii dezvolta atasamente si revin cu prietenii in locuri unde s-au simntit bine!
In ceea ce priveste restaurantele, cei de la Business Insider, au creat un declaog al strategiilor de marketing complexe si deseori insesizabile pentru clientii neavizati.
1. Nu folosesc simbolul banilor Fie ca e vorba de lei,
dolari sau euro, atunci cand vezi doar un numar in dreptul mancarurilor, fara
mentionarea monedei, ai tendinta sa consumi mai mult.
2. Isi aleg cu atentie preturile Daca preturile care se
termina in ",99" sugereaza ca este vorba de ceva ieftin, uneori chiar
de calitate inferioara, terminatia ",95" este mai prietenoasa pentru
consumatori.
3. Folosesc multe adjective Cu cat mancarurile sunt
descrise mai bine, cu atat iti vine sa mananci mai mult. Conform unui studiu
realizat de Universitatea din Illinois, meniurile descriptive au crescut
vanzarile cu 27%.
4. Te duc cu gandul la familie Orice preparat insotit de
cuvintele "mama" sau "bunica" trezesc nostalgia in mintea
clientilor, care sunt tentati sa le aleaga pe acestea in detrimentul altor
specialitati din meniu. Recunoaste, tu nu ai proceda la fel?
5. Folosesc cuvintele in limba de origine In loc de
melci, escargot. In loc de spaghete, spaghetti. Ca sa para mai autentice si,
deci, mai bune, preparatele din meniu sunt scrise in limba lor de origine.
6. Anumite preparate sunt scoase in evidenta Fie ca numele lor sunt ingrosate, fie ca sunt
insotite de o poza, aceste preparate au
sanse mai mari sa fie cumparate, intrucat par mai interesante. Totusi, acesta
este un truc pe care doar restaurantele modeste le folosesc, nu si cele scumpe.
7. Ofera mancarea in doua tipuri de portii Este o strategie care te face intotdeauna sa
alegi portia mai mare, pentru ca nu stii cat de mica este cea mica. Cu alte
cuvinte, iti lasa impresia ca faci o alegere mai buna daca dai putini bani in
plus si primesti o portie mai mare.
8. Atrag privirea inspre ce vor sa vanda mai mult Se stie
ca intotdeauna informatiile din coltul din dreapta sus, fie ca e vorba de un
ziar, fie ca e vorba de un meniu de restaurant, atrage cel mai tare atentia. De
aceea, multe restaurante isi pun aici cele mai profitabile preparate.
9. Iti induc starea potrivita Potrivit psihologilor,
muzica clasica incurajeaza oamenii sa cheltuie mai mult, pentru un rasfat
total. In schimb, muzica pop ii face sa cheltuie cu 10% mai putin.
10. Folosesc mancarurile scumpe ca sa te faca sa le
cumperi pe cele mai ieftine Preparatele
cu preturi foarte mari sunt puse acolo ca sa le puna in valoare pe cele
ieftine. Astfel, vei vedea ca ai multe optiuni, insa vei considera ca faci o
alegere mai buna daca iti cumperi, de aceeasi suma, mai multe produse ieftine.