luni, 10 aprilie 2017

Ce este Social Media? Cum se face SEO (optimizarea unui site), care este diferenta dintre un Site si un Blog


Pentru a vedea care este diferenta dintre un BLOG si un SITE, ar trebui sa vedem in primul rand ce este Social Media si ce inseamna optimizarea unui SITE sau a face SEM, SEO, SEM!




Social Media, este cea mai actuala metoda de a ajunge la public, la fani la clienti. Daca nu esti prezent in online, este ca si cum nu ai exista pentru generatia actuala. Prin Social Media, poti gasi oportunitatea de a deveni cunoscut, de a-ti crea reputatia -notorietatea si de a junge prin comunicare directa la clienti.




Pentru a fi cunoscut in Social Media, cei care nu au cunostinte in comunicare si timp pentru a-si dezvolta astfel de abilitati, apeleaza la firme specializate in Marketing si Publicitate, SEO, PR, care lucreaza cu jurnalisti, oameni de marketing -media si bloggeri profesionisti.  Acestia au menirea de a-ti construi o imagine in mediul online compatibila cu ceea ce vrei sa promovezi.

Asadar, fie ca vrei sa promovezi o afacere, un artist, o activitate sociala -culturala, o comunitate sau un serviciu, pentru a fi activ in mediul online (acolo unde se afla publicul tau) ar trebui sa incepi cu un SITE.

Acest SITE, poate fi o pagina de prezentare sau un magazine on-line care ofera datele strict necesare despre tine sau despre afacerea ta.

Pentru a promova SITE-ul, produsele comercializate, activitatea ta, evenimentele , ai nevoie de oamenii / agentii care promoveaza site-ul prin campanii speciale de bloggeri si comunicare pe retele sociale. Ei sunt specialisti Social media optimization (SMO).

 SEO (search engine optimization) sunt  Webmasteri care construiesc site-ul si-l fac sa fie vizibil pe desktop, telefon, tableta.


Search engine marketing (SEM) se ocupa de promovarea site-ului prin publicitate / reclame / anunturi platite catre Google si si cele cateva sute de mii de site-uri afiliate acestuia, telefon, aplicatii, tablete, implicit catre site-urile de socializare Facebook, Twitter, etc.

Prin urmare, nu este suficient sa ai un SITE. Dupa ce ai construit acest SITE, ca el sa-ti aduca imagine, implicit profit, trebuie sa continui munca de promovare zilnic. In spatele acestui SITE, obligatoriu va sta un BLOG. BLOGUL  are menirea de a aduce in mod constant informatii despre activitatea ta, articole despre utilitatea jobului tau,  descrie in amanunt produsele  comercializate astfel incat sa-i familiarizeze pe fani / clienti / pacienti / cursanti …cu tine, cu produsele tale.

Ti se pare o investitie inutila?
Deloc, PUBLICITATEA VINDE!

       Bloggerii alaturi de  cei care posteaza in favoarea ta diverse comentarii pe forumuri si site-uri fac munca de PR , se ocupa de optimizarea SITE-ului, promovand  produsele / serviciile prin recomandari,  facand site-ul sa creasca in cautarile Google .  

 Impreuna SMO, SEO, SEM, sunt departamentul tau de marketing, cei care fac zilnic ca tu  sa fi prezent in mediul virtual si perceput ca o persoana / companie de incredre, valoroasa, cu care pubicul vrea sa se asocieze.

Apeland la astfel de strategii Social Media, nu doar castigi incredre si vizibilitate dar faci ca cei care apeleaza la serviciile - produsele tale sa-ti devina prieteni, sa faca parte din viata ta, sa-ti fie loiali si sa te recomande.

SOCIAL MEDIA respectiv PUBLICITATEA INTELIGENTA prin canale de comunicare online(YouTube, Facebook, Google, site-uri, alte retele sociale) si Telefon sau publicitatea clasica Radio –TV?

Putem spune ca o afacere, un brand sau popularitatea unei persoane se construieste in Online.  Intr-un fel sau altul, toti suntem online. Toti avem nevoie de mobil, de GPS, vrem sa ascultam muzica sau sa vedem filme pe YouTube, cautam retete culinare, informatii despre anumite produse, magazine, servicii. Fie ca accesam aceste canale de pe  laptop, calculator, tableta sau telefon suntem usor de reperat iar intentiile noastre comerciale usor de citit. Dupa doar 6-7 cautari, Google ne poate face profilul aproape exact: stie ce varsta avem, ce sex, ce ocupatie, ce interese. Astfel, ne livreaza publicitate doar pentru produsele necesare.

Dataorita emisiunilor de slaba calitate , invitatilor din ce in ce mai putin valorosi , publicitatea clasica pierde teren mutandu-se “ca muntele dupa Mahomed”,  adica vine dupa client, in online, abordandu-l intr-un mod inteligent si subtil.

PUBLICITATEA  INTELIGENTA, in online, este o publicitate targetata. Aceasta se adreseaza doar persoanelor interesate de servicii / produse.  Motoarele de cautare stiu ce am cautat in on-line si trimit publicitate exact pe produsele / serviciile pe care eu intenstionez sa le achizitionez. Astfel, Social Media se diferentiaza de mijloacele media traditionale prin calitate, frecventa si proximitate (publicitatea inteligenta se adreseaza doar persoanelor dintr-o anumita arie, poate fi pe o raza in jurul afacerii mele de 3, 5, 10 km sau mai mult; se poate adresa doar persoanelor de o anumita varsata, sex sau doar persoanelor care au anumite interese)  devenind un mijloc facil de construire a reputatiei, bazandu-se tocmai pe recomandari venite de la PRIETENI VIRTUALI. In plus, PUBLICITATEA INTELIGENTA, este o publicitate accesibila ca pret, fiind considerate o publicitate inca ieftina iar conversiile (persoanele ca mi-au accesat site-ul, s-au inscris pe site, au complectat formulare sau au cumparat) sunt cuantificabile imediat.

vezi si Cum ajung pe prima pagina Google