joi, 7 ianuarie 2016

ALIMENTE si EXERCITII pentru OCHI - îmbunataţirea VEDERII


Sunt cazuri cand prin exercitiu sau introducerea anumitor alimente in dieta, vederea  poate fi imbunatatita.

Dacă observi că dintr-o dată: vezi în ceaţă, nu mai suporţi lumina (ai fotofobie), lăcrimezi abundent, nu mai percepi culorile şi nici contrastele, vederea şi-a pierdut claritatea, medical  în urma examenului oftalmologic complet  poate spune dacă este vorba despre o problemă serioasă sau nu şi îţi va recomanda ce trebuie să faci în continuare.
 
 

 

Iata cateva metode:

1- Daca sunteti dispusi sa experimentati, luati o bucata de carton, decupati-o  in forma unor ochelari – fara sa decupati lentila si intepati-o cu o andrea, cui sau un ac mare de cusut, in drepul ochilor. Distanta dintre gaurele aproximativ 1-2mm. Priviti prin ei la televizor / ecranul telefonului, calculatorului sau cititi o carte si veti observa cum culorile devin mai vii iar scrisul mai clar.

Acest exercitiu poate  elimina:
- Durerile de cap si tensiunea ocular
- Ameţelile cauzate de ochelari
- Senzaţiile de oboseală ocular
- Sensibilitatea la lumina naturală puternică

 Aceste găuri funcţionează ca nişte "pâlnii" pentru razele de lumină , permitand cristalinului sa focalizeze mai eficient

! Nu se recomanda ca acest exercitiu sa fie facut un timp mai indelungat de 30 minute, cum de altfel nu se recomanda purtarea unor astfel de ochelari in timpul condusului, mersului pe strada sau efectuarea unor indeletniciri casnice.

 

 
2- Tehnica tibetana pentu imbunatatirea vederii periferice.

Cât de important este vederea  periferică ? Toată lumea folosește aceasta vedere  în timpul condusului , mersului  pe jos , la locul de muncă și acasă . De fapt , dacă nu se utilizeaza vederea periferica, am vedea ca printr-un tunel . In timp, ochii pierd capacitatea de a vedea în mod clar periferic (viziune laterala ) .

Înainte de a fi învățați să citească , copiii pot avea  viziune (vedere periferică ) clar și precis . Prin dezvoltarea vederii periferice ( viziune laterale) , se poate spune ca avem  "ochi în spatele capului "

Cât de bine vedeți pe părțile laterale ?
Țineți un creion în fiecare mână , doisprezece centimetri în fața ochilor .
 

• Nu te uita direct la creioane . Incearca sa le vezi din lateral
• Mutați fiecare creion pe părțile laterale ale fiecărui ochi , în măsura în care poate fi văzut periferic le . Repetați această mișcare de cel puțin zece ori .
• În continuare , mutați creioanele , mâna dreaptă în sus și mâna stângă în jos , de zece ori .
• Dupa care , mișca mâna stângă creionul de diagonală în sus , și mâna dreaptă în diagonală în jos , de zece ori .
• Acum , țineți creioane doisprezece centimetri în fața ochilor și puneti-le sa  facă un cerc cat deschiderea bratelor  în diametru , din fața ochilor spre părțile laterale .

Păstrați ochii privind drept înainte  si nu miscati capul in timpul exercitiilor!

 

Exercițiu pentru ochi , folosind graficul tibetan

 


Aceste exerciții se fac  fără ochelari sau lentile .

Efectuați fiecare mișcare timp de 30 de secunde, în poziția așezat , coloana  vertebrala stand  drepta și nu se misca capul , doar ochii .

• Cu palma cupa , acoperiti  ambii ochi pentru a va relaxa .
• Mutați ochii in sensul acelor de ceasornic,  în jurul cercului exterior de puncte
• Acum- Repetați această mișcare de rotație invers acelor de ceasornic 
• Mutați ochii înainte și înapoi între punctele de 2 și 08
•Repetați această mișcare înainte și înapoi între punctele 4 și 10

• Clipiti scurt si terminate  terapia acoperind ochii cu palmele .

 Exercițiile repetate , pot duce la inbunatatirea vederii.

 De altfel, aceste terapii sunt des utilizate in scolile din Asia, drept pentru care mai rar vedem asiatici purtand ochelari!

 Exista alimente care contribuie la  sanatatea ochilor?

Desigur!

Morcovii sunt bogati in beta-caroten, un antioxidant ce ajuta la reducerea riscului de cataracta.

Cristalinul este principalul beneficiar al proprietăţilor antioxidante ale carotenoizilor. Cristalinul colectează şi concentrează lumina pe retină. Pentru a face acest lucru pe toata durata vieţii, trebuie să rămână transparent. Oxidarea acestuia produce pierderea transparenţei şi cataractă şi din această cauză antioxidanţii precum luteina şi zeaxantina sunt foarte importanţi. Datorită faptului că luteina (lutein) şi zeaxantina (zeaxanthin) sunt singurii carotenoizi ce se găsesc în retină şi în cristalin, au fost efectuate mai multe studii pentru a determina efectele lor asupra ochilor.

Cele mai multe studii au descoperit că o alimentaţie bogată în luteină şi zeaxantină poate încetini degradarea vederii şi poate preveni apariţia cataractei. Aceşti antioxidanţi au capacitatea de absorbi lumina albastră, astfel diminuând efectele negative ale acesteia asupra ochilor. Cele mai importante surse de luteina sunt: spanac, kale (varză furajeră), dovlecei, salată verde, fistic, gălbenuş de ou, sparanghel, broccoli, praz, porumb, pătrunjel şi coriandru.
Cele mai importante surse de zeaxantină sunt: porumb, gălbenuş de ou, piper galben şi praz.

De asemeni trebuiesc consummate:
- Alimente bogate in zinc si vitamin B, C, E si zinc dar si Omega3, care  ajuta la protejarea micilor vase de sange din ochi

 
Se spune ca o mana de afine, gemul de coacaze sau strugurii  ajuta la adaptarea vederii in intuneric  iar alunele si stafidele bogate in acizi grasi, contribuie la mentinerea colesterolului la un nivel scazut si stabilizeaza membranele celulare.

 Nu in ultimul rand, masarea punctelor de reflexoterapie care corespund ochilor, poate fi o metoda alternative pentru a mentine o vedere sanatoasa
 
 

 
alte surse;