''Acasa la Nevasta'' un blog culinar influent alaturi de alti top bloggeri culinari din Romania se intalnesc la Food Bloggers Coference Bucuresti 2024.
Interesul crescut din anii precedenti, subiectele dezbatute si dialogul deschis vsv. de ceea ce inseamna sa fi Blogger in Romania, a facut ca Evenimentul Social Media dedicat Bloggerilor Culinari sa fie foarte asteptat atat de bloggerii specializati pe Food cat si de Agentiile Social Media, respectiv Branduri.
Pe scurt, cele mai importante subiecte dezbatute la editiile trecute, au fost:
Ce vor agentiile Social Media de la un blog /site?
- sa fie autentic
- sa aibe poveste originala
- sa fie versatil, nu de nise
- continut foto/ video de calitate
- comunicare pe baza subiectelor din articole
Cum se abordeaza o Agentie Social Media pentru a-ti populariza blogul / site/ul:
- cauti pe Google: Agentii Social Media
-vezi ce proiecte de promovare blog / site au
- te inscrii in comunitatile administrate de agentii
- In functie de campaniile derulate, agentia va alege bloggerii potriviti: food, fashion, fotografie, auto, IT, etc.
- bloggerul primeste produsele carora trebuie sa scrie articole sau adventoriale.
- un blogger, atunci cand nu crede in produsul care necesita promovat fie nu accepta campanie, fie scrie despe produs review-uri negative dar intr-un mod constructiv, creandu-se astfel un parteneriat cu brand-ul doar daca asocierea este reala.
Concluzia unanima a fost ca Brand-ul care tipa, face antibrand-ing. Prin urmare, adventorialele punctuale nu sunt solutii eficiente. Fiti creativi!
Pe
scurt, subiectele dezbatute anii trecuti au fost:
1-
Cel mai apreciat site Social Media (retea de socializare).
Spre deosebire de anii precedenti cand bloggerii de
food preferau Facebook si Tweeter, anul
acesta Bloggerii Culinari au preferat
Instagram pentru popularizarea postarilor.
2- Food Bloggerii prefera Blogurile Generaliste
si Retetele Internationale
Majoritatea bloggerilor culinari, detin bloguri generaliste
cu postari diverse : vacante- calatorii, fashion - lifestyle dar si retete
culinare
3-
De ce nu se acorda stele Michelen restaurantelor din Romania
- Infrastructura, Turismul si Promovarea deficitara
- Restaurantele cu Bucatarie Traditionala Romaneasca si
produse autohtone ecologice sunt inexistente in Bucuresti. In plus, retetele
din restaurante sunt inca cele din perioada comunista.
Cerintele
si tendintele culinare actuale la nivel mondial?
In Metropolele din Europa (unde
se intalnesc populatii din mai multe locuri de pe glob) raman in tendinte Retetele “fusion” care
combina traditii culinare din Europa si Asia. Datorita readaptarii retetelor
asiatice sau europene prin folosirea ingredienelor locale, unii o mai numesc si "bucataria
confuza", de la jocul de cuvinte "fusion – confusion".
La nivel local, se
cere o bucatarie veche, regionala, traditionala, specifica zonei, retetele
strabunicilor aduse intr-o prezentare moderna. Astfel de retete pot face din
bucataria romaneasca brand si pot revolutiona turismul culinar!
Viitorul
in Alimetatia Publica? Restaurantele BIO, cu produse din sere
si gradini proprii !
Concluzii
si sfaturi pentru bloggerii culinari:
-Bloggerii sunt considerati Trendsetteri
- fotografia / modul in care este filmata reteta , sunt
cele care aduc audienta
- informatia trebuie sa fie corecta!
Esti curios /curioasa cum au decurs evenimentele precedente, ce s-a discutat ?
Bloguri culinare de top si pretul platit
Exista
bloggeri culinari? Nu, nu ma refer la agentii care au gasit in
bloggeritul culinar o sursa substantiala de venit, care detin multe site-uri, platforme, in care posteaza roarte etete din care nu
intelegi mai nimic, ci la oameni pasionati de bucatarie, care vor sa
impartaseasca cu ceilalti reusitele sau nereusitele in ale bucatariei.
Ei bine, da! Ce-i drept, putini se incumeta sa porneasca
un astfel de proiect personal, mai degraba descurajati decat incurajati. Se
poate trai din bloggerit, in Romania?
Food Bloggers Conference, aflata la a treia editie , raspunde la astfel de intrebari.
Unele aspecte au fost discutate in fata camerelor, puteti vedea filmul evenimentului , altele in privat, in pauze, bloggerii impartasindu-si experienta personala vsv. de proiectele lor
Unele aspecte au fost discutate in fata camerelor, puteti vedea filmul evenimentului , altele in privat, in pauze, bloggerii impartasindu-si experienta personala vsv. de proiectele lor
Care sunt problemele
cu care se confrunta bloggerii culinari?
- 80% din blogurile /
site-urile vizibile, vocale, apartin agentiilor care au deja contracte cu
brendurile, isi permit sa angajeze
profesionisti: fotografi, oameni care pregatesc retete, implicit dispun de baze
de date consistente pentru promovare
Si totusi…intr-o lume in
care banii si imaginea creata in laborator conteaza, ce sanse au blogerii
culinari?
Unde se poate promova un blogger?
Unde se poate promova un blogger?
- Sansa
unui public inteligent, care prefera mai degraba pozele reale, facute de
neprofesionisti ai fotografiei digitale,
photoshopului.
- Sansa
unor comunitati care-i promoveaza neconditionat, doar pentru ca gasesc
afinitati in preparatele reusite sau mai putin reusite
- Apropo, asteptam bloggerii sa se promoveze in comunitati dedicate lor, atat in google+
cat si pe facebook, accesul la comunitati este gratuit.
Sunt
oamnei care traiesc din blog culinar?
Putini! Si
acestia s-au axat atat pe postari blog, cat si pe filme / tutoriale YouTube
Restul? Restul,
fie au job-uri complementare (ateliere culinare, demonstratii culinare pentru diverse produse,
etc.) fie si-au pastrat vechea slujba.
Si totusi, daca vreau sa ofer spatiu publicitar pe blogul meu, cum fixez un pret?
Sunt cateva modalitati prin care blogul tau, poate sa-ti aduca venit:
1-publicitatea venita de la Google, YouTube sau de la alte agentii publicitare cu care poti incheia parteneriate pentru postarea de reclama, bannere, pe blogul tau.
2-promovarea de BRAND, prin adventoriale (articole despre anumite produse)
Niciodata, un blogger, nu scrie articole de brand doar pentru ca a primit gratuit doua cutii cu branza, un aparat de fotografiat, o vacanta la o pensiune, etc. Acest tip de produse, nu obliga.
Pretul de publicare al unui astfel de articol se convine contractual cu agentia /brandul, pe baza influentei contului, cum este aici cel calculat de Google Analytics.
Ambele variante presupun respectarea unor reguli stricte, citirea, intelegerea si aplicarea conditiilor de promovare.
Si totusi, daca vreau sa ofer spatiu publicitar pe blogul meu, cum fixez un pret?
Sunt cateva modalitati prin care blogul tau, poate sa-ti aduca venit:
1-publicitatea venita de la Google, YouTube sau de la alte agentii publicitare cu care poti incheia parteneriate pentru postarea de reclama, bannere, pe blogul tau.
2-promovarea de BRAND, prin adventoriale (articole despre anumite produse)
Niciodata, un blogger, nu scrie articole de brand doar pentru ca a primit gratuit doua cutii cu branza, un aparat de fotografiat, o vacanta la o pensiune, etc. Acest tip de produse, nu obliga.
Pretul de publicare al unui astfel de articol se convine contractual cu agentia /brandul, pe baza influentei contului, cum este aici cel calculat de Google Analytics.
Ambele variante presupun respectarea unor reguli stricte, citirea, intelegerea si aplicarea conditiilor de promovare.
Concluzia!
Exista bloggeri culinari de top?
A fi in top sau a te numara printre bloggerii ale caror
retete sunt listate de google, presupune
interes, disponibiliatate si deschidere spre ce este nou, dorinta de perfectionare nu doar in ale
bucatariei ci si in managerierea conturilor de pe retele sociale, intelegerea modului in care aceste retele evolueaza, interes
pentru fotografie, modul de prezentare al produsului.
Incearca, da, este loc pentru toti, iar motoarele de cautare indexeaza postarile relevante, interesante! Daca astazi sunt anumite postari pe primele pagini, maine poate fi postarea ta.
Vezi si : https://acasa-la-nevasta.blogspot.com/2016/08/cum-sa-ajung-urc-pe-prima-pagina-google.html
Vezi si : https://acasa-la-nevasta.blogspot.com/2016/08/cum-sa-ajung-urc-pe-prima-pagina-google.html
Multumesc pentru like, share. :)