duminică, 7 mai 2017

Agentii SOCIAL MEDIA si BLOGGERI CULINARI de top din ROMANIA la FOOD Bloggers Conference 2017

 Agentiille  social media si bloggerii culinari  de top s-au intalnit Food Bloggers Coference - 7 iunie 2017 - Bucuresti

Interesul crescut din anii precedenti, subiectele dezbatute si dialogul deschis vsv. de ceea ce inseamna sa fi Blogger in Romania,  a facut ca Evenimentul Social Media dedicat Bloggerilor Culinari sa fie foarte asteptat atat de bloggerii specializati pe  Food cat si de Agentiile Social Media, respectiv Branduri.

Pe scurt, cele mai importante subiecte dezbatute:
Ce vor agentiile Social Media de la un blog /site?
- sa fie autentic
- sa aibe poveste originala
- sa fie versatil, nu de nise
- continut foto/ video de calitate
- comunicare pe baza subiectelor din articole
Cum se abordeaza o Agentie Social Media pentru a-ti populariza blogul / site/ul:
- cauti pe Google: Agentii Social Media
-vezi ce proiecte de promovare blog / site au
- te inscrii in comunitatile administrate de agentii
- In functie de campaniile derulate, agentia va alege bloggerii potriviti: food, fashion, fotografie, auto, IT, etc.
- bloggerul primeste produsele carora trebuie sa scrie articole sau adventoriale. 
- un blogger, atunci cand nu crede in produsul care trbuie promovat fie nu accepta campanie, fie scrie despe produs review-uri negative dar intr-un mod constructiv, creandu-se astfel un parteneriat cu brand-ul doar daca asocierea este reala.

Concluzia unanima a fost ca Brad-ul care tipa, face antibrand-ing. Prin urmare, adventorialele punctuale nu sunt solutii eficiente. Fiti creativi! 




Pe scurt, subiectele dezbatute anii trecuti au fost:

1- Cel mai apreciat site Social Media (retea de socializare).

Spre deosebire de anii precedenti cand bloggerii de food  preferau Facebook si Tweeter, anul acesta  Bloggerii Culinari au preferat Instagram pentru popularizarea postarilor.



2-  Food Bloggerii prefera Blogurile Generaliste si Retetele Internationale

Majoritatea bloggerilor culinari, detin bloguri generaliste cu postari diverse : vacante- calatorii, fashion - lifestyle dar si retete culinare


3- De ce nu se acorda stele Michelen restaurantelor din Romania
- Infrastructura, Turismul si Promovarea deficitara
- Restaurantele cu Bucatarie Traditionala Romaneasca si produse autohtone ecologice sunt inexistente in Bucuresti. In plus, retetele din restaurante sunt inca cele din perioada comunista.

 Cerintele si tendintele culinare actuale la nivel mondial?
  In Metropolele din Europa (unde se intalnesc populatii din mai multe locuri de pe glob)  raman in tendinte Retetele “fusion” care combina traditii culinare din Europa si Asia. Datorita readaptarii retetelor asiatice sau europene prin folosirea ingredienelor locale,   unii o mai numesc si "bucataria confuza", de la jocul de cuvinte "fusion – confusion".
  La nivel local, se cere o bucatarie veche, regionala, traditionala, specifica zonei, retetele strabunicilor aduse intr-o prezentare moderna. Astfel de retete pot face din bucataria romaneasca brand si pot revolutiona turismul culinar!

Viitorul in Alimetatia Publica? Restaurantele BIO, cu produse din sere si gradini proprii !

Concluzii si sfaturi pentru bloggerii culinari:
-Bloggerii sunt considerati Trendsetteri
- fotografia / modul in care este filmata reteta , sunt cele care aduc audienta
- informatia trebuie sa fie corecta!




Esti curios /curioasa cum au decurs evenimentele precedente, ce s-a discutat ?


Bloguri culinare de top si pretul platit

Exista bloggeri culinari? Nu, nu ma refer la agentii care au gasit in bloggeritul culinar o sursa substantiala de venit,  care detin multe site-uri,  platforme, in care posteaza roarte etete din care nu intelegi mai nimic, ci la oameni pasionati de bucatarie, care vor sa impartaseasca cu ceilalti reusitele sau nereusitele in ale bucatariei.

Ei bine, da! Ce-i drept, putini se incumeta sa porneasca un astfel de proiect personal, mai degraba descurajati decat incurajati. Se poate trai din bloggerit, in Romania?

Food Bloggers Conference, aflata la a treia editie , raspunde la astfel de intrebari.  



Unele aspecte au fost discutate in fata camerelor, puteti vedea filmul evenimentului , altele in privat, in pauze, bloggerii impartasindu-si experienta personala vsv. de proiectele lor

Care sunt problemele cu care se confrunta bloggerii culinari?

- 80% din blogurile / site-urile vizibile, vocale, apartin agentiilor care au deja contracte cu brendurile, isi permit sa  angajeze profesionisti: fotografi, oameni care pregatesc retete, implicit dispun de baze de date consistente pentru promovare
 - “furtul” de tot felul, de la nume de site-uri furate, fotogrfii, retete, pana la filme postate pe YouTube. Cel mai grav dintre toate, este furtul de identitate.
 -Dezinteres al agentiilor vsv. de blogerii culinari. Spre exemplu, s-a mers pana la a se sugera “La inceput lucrati si voi gratuit!”
 - Bloggerii culinari nu cunosc preturile pentru postari si sunt dezorganizati.
 - Blogerii nu stiu sa ceara brief-uri, astfel se trezesc cu materiale refuzate sau date spre modificat in ultimul moment.
 - Bloggerii nu stiu “sa se vanda”!  Atunci cand cer agentiilor sa-i adauge in baza de date pentru eventuale colaborari, comunica formal, fara sa ofere date suplimentare despre site-ul / blogul lor.
 - S-a spus, (nu stiu cat este de real) ca sunt oameni de marketing, Brand Manageri , care nu au conturi pe retelele de socializare, nu cunosc importanta bloggerilor, vloggerilor si prefera orice alte modalitati de a-si face cunoscut brandul.
Daca ar exista astfel de oameni de marketing in companii, ar trebui inlocuiti, deoarece recomandarea unui blogger poate fi decisiva in achizitionarea unui produs, o postare pe blog fiind echivalenta actiunilor de recomandare "de la om, la om". Un blogger bun, atunci cand posteaza, o face in mod responsabil . De exemplu, daca nu foloseste grasimi hidrogenate in preparatele sale, nu va lauda niciodata aceste produse, iar daca o face, are argumente documentate. Oricine are mai multa incredere in experienta si expertiza unui cunoscut decat intr-o reclama oarecare.
 - Chefii unor bucatarii cunoscute, nu sunt interesati de colaborarea cu bloggerii pentru a-si face cunoscute preparatele / retetele. Cei care vor notorietate, prefera sa angajeze firme de PR, sau sa-si faca propriul studio /site culinar, avandu-I ca parteneri pe  angajatii din bucatarie, membrii familiei, mai putin bloggerii culinari.



Si totusi…intr-o lume in care banii si imaginea creata in laborator conteaza, ce sanse au blogerii culinari?
Unde se poate promova un blogger?

-      Sansa unui public inteligent, care prefera mai degraba pozele reale, facute de neprofesionisti ai fotografiei  digitale, photoshopului.

-      Sansa unor comunitati care-i promoveaza neconditionat, doar pentru ca gasesc afinitati in preparatele reusite sau mai putin reusite

-      Apropo, asteptam bloggerii sa se promoveze in comunitati dedicate lor, atat in google+ cat si pe facebook, accesul la comunitati este gratuit.

Faptul ca fac din bucatarie un hobby, fiind pasionati, postand in primul rand pentru ei, face din “neprofesionisti” personane accesibile, cu care ceilalti membrii ai comunitatilor comunica bine, simplu si firesc, comentariile si like-urile prietenilor virtuali postandu-i in top, pe paginile motoarelor de cautare.


Sunt oamnei care traiesc din blog culinar?

Putini! Si acestia s-au axat atat pe postari blog,  cat si pe filme / tutoriale YouTube

Restul? Restul, fie au job-uri complementare (ateliere culinare,  demonstratii culinare pentru diverse produse, etc.) fie si-au pastrat vechea slujba.

Si totusi, daca vreau sa ofer spatiu publicitar pe blogul meu, cum fixez un pret?

Sunt cateva modalitati prin care blogul tau, poate sa-ti aduca venit:
1-publicitatea venita de la Google, YouTube sau de la alte agentii publicitare cu care poti incheia parteneriate pentru postarea de reclama, bannere, pe blogul tau.

2-promovarea de BRAND, prin adventoriale (articole despre anumite produse)
Niciodata, un blogger, nu scrie articole de brand doar pentru ca a primit gratuit doua cutii cu branza, un aparat de fotografiat, o vacanta la o pensiune, etc. Acest tip de produse, nu obliga. 
Pretul de publicare al unui astfel de articol se convine contractual cu agentia /brandul, pe baza influencerului conturilor  de pe retelele de socializare, ca cel calculat de publicfast sau alte site-uri cu autoritate in domeniu.




Ambele variante presupun respectarea unor reguli stricte, citirea, intelegerea si aplicarea conditiilor de promovare.

Concluzia! Exista bloggeri culinari de top?

A fi in top sau a te numara printre bloggerii ale caror retete sunt listate de google,  presupune interes, disponibiliatate si deschidere spre ce este nou,  dorinta de perfectionare nu doar in ale bucatariei ci si in managerierea conturilor de pe retele sociale, intelegerea modului in care aceste retele evolueaza, interes pentru fotografie, modul de prezentare al produsului.

Incearca, da, este loc pentru toti, iar motoarele de cautare indexeaza postarile relevante, interesante! Daca astazi sunt anumite postari pe primele pagini, maine poate fi postarea ta.

        Promoveaza-ti retetele aici  !